eHub - следващия проект







Кратко представяне на Антуан Ангелов - [LinkedIn](https://bg.linkedin.com/in/antouan)



Антуан Ангелов, Бизнес развитие "Облачни и мобилни хостинг услуги" в „Контракс“.


Основател на платформата за електронна търговия - eHub


Кратко представяне на Антуан Ангелов - LinkedIn


Образование:


  • Техникум С.М. Киров - специалист по роботика и робототехника
  • Икономическия Университет София - Магистър по "Маркетинг и мениджмънт”
  • Open Univiersity, UK - "Професионална диплома по Мениджмънт"


Кариера:


  • TrippLite (USA), Представител и мениджър дистрибуционни канали за Балканите (1994-1999)
  • Торнадо България, Управител локален офис в БГ (1999 - 2004)
  • КоресНЕТ, Управител (2003-2013), основател и съсобственик на кабелен оператор (2003-)
  • Ланком България, Управител (2004-2015) и съсобственик (2004-) в Ланком България, топ 4 ITC дистрибутор
  • Контракс, позиция "Мениджър бизнес развитие ERP, Cloud & Big Data" (септември 2015...) Отговаря за eHub (е-hub.eu), основател (2013-) на платформа за електронна търговия.
  • Novacom Group, Управител и собственик - OTT, IPTV, SmartHome Cloud Security решения за крайни потребители. PPV канали LiveBox и Salsa+


Проекти:


  • Изграждане на дистрибуционен канал за разпространение на UPS устройства на Балканите. (TrippLite)
  • Управление на регионален офис на Румънски ITC дистрибутор в България. Изграждане на партньорска мрежа и работа с доставчиците - Compaq, Canon, Brоther, Proxim, Acer/BenQ, Allied Telesys, Brand-Rex
  • Основаване и управление на кабелен оператор в София - изграждане на първата в България модерна IPTV базова станция (най-голямата на Балканите) AppearTV в КоресНет (монтирана още през 2008). 5000 абоната.
  • Основаване на telcomcast първата облачна платформа, която предлага агрегиране, независимост, резервираност и по-лесна поддръжка при приемането, обработването и предаването на медийно съдържание и потоци (IPTV). Участие в проект за създаването на Български Клъстер - telcomcast.
  • Основаване на PPV ТВ канала - LiveBox
  • Дизайн и разработка на софтуер за поддръжка на кабелен оператор (ticket system)
  • Стартиране на фирма и управление на български ITC дистрибутор - Ланком България. Изграждане на дилърска мрежа в България, Македония, Сърбия, Румъния и Гърция. Установяване на партньорски взаимоотношения с доставчици като: TP-Link (първи за България), Ubiquty, Dahua и др. марки. Създаване на собствена марка мрежово оборудване SeaMax.
  • eHub (е-hub.eu) - дизайн и разработка на платформа за електронна търговия e-hub.eu. Внедряване на ноу-хау в разработване на всички cloud услуги представени в eHub и създаване на marketplace: all.bg. Участие на ehub в европейската програма за финансиране Хоризонт 20/20


Сертификати:


  • ISO Quality Assurance Auditor / Leader Auditor
  • Appear TV, ATI, VMware технически сертификати


Езици:


Английски (писменно и говоримо), немски (писменно), руски (говоримо), слаби познания по китайски (300 знака)


Интервюто...


История за началото на eHub


1. Запознайте ни с предисторията в кой момент и как се появи идеята да се създаде търговска платформа eHub?

Материята, с която в момента се занимавам - ecommerce е не само интересна но и много близка и позната. Най-важното е, че има потенциал за развитие в бъдеще. На лице е място за усъвършенстване и внедряване на ноу-хау.
С годините думата Интернет промени значението си. Облачните услуги под формата на SaaS (абонаменти) върху виртуални сървъри се наложи като глобално решение за аутсорсване на ИТ услугите. Днес облачните услуги са един от най-бързите онлайн сегменти и тяхното удобство, достъпност и лесна употреба гарантират ръста им и през следващите години. Появиха са безброй хостинг компании с преинсталирани Open Source електронни магазини, които се превърнаха в една не лоша алтернатива на реалната магазинна мрежа. Така с времето участниците (доставчици и производители) отчетоха предимствата на електронната търговия:


  • не се държат продукти на склад - dropship услугата все повече набира скорост в България;
  • не се инвестира в дългогодишни договори за наеми;
  • физическата локация на магазина е без значение;
  • липсват проблеми с наемодателите - повишаване на наема и др.;
  • не се води каса;
  • отсъства проблема с персонала - наемане, конфронтирания и т.н.;
  • няма нужда от застраховка, охрана, СОТ, камери и съпътстващите разходи, кражби и т.н.;
  • други оперативни проблеми свързани с управлението на реална верига от магазини;


Кризата в икономиката през изтеклите години окончателно наложи онлайн продажбите като част, с която трябва да се съобразят всички участници - от една страна магазините и от друга разпространителите - дилърите, дистрибуторите и производителите. Така с течение на годините част от продажбите за крайните потребители постепенно преминаваше към електрония пазар. Крайните потребителите от друга страна веднага се убедиха в предимствата на онлайн магазините и днес виждаме потребителя да предпочита да поръчва online, отчитайки и факта, че цените и условията са не по-малко изгодни. В резултат, на което много големи вериги магазини, вносители и представители им се наложи да ревизират дистрибуционните си политики. Появи се нова дума в английския бизнес речник: e-tail или e-retail


И ето тук с готово решение ehub.eu се оказва в правилния момент. Създавайки иновативна платформа, която да осигури свързаност и единен интерфейс за комуникация между онлайн търговците от една страна и доставчиците на технологични продукти от друга. Облачна платформа без ограничения поставени от пазара и без ограничения в продуктите/услугите.


Идеята за създаването на платформа за електронна търговия не е от вчера. Преди четири години в търсене на нови идеи за дистрибуция следвайки новите тенденции, в Ланком България забелязахме ниша в областта на разпространение на продуктите. Споделих виждането си за подобна платформа със собствениците. Направих кратко проучване, а в последствие предоставих бизнес план. Предложението бе одобрено за финансира в групата. Дължа да отбележа, че платформата съществува днес благодарение на Г-н Йордан Йорданов, който като основен акционер в групата подкрепи идеята и до ден днешен подпомага и продължава да финансира проекта. Взе се решение първо да имплементираме и интегрираме eHub с ERP системата в Ланком. Да тестваме ползите й с вътрешна фирма, като излезем с удобно отворено решение за всички партньори на Ланком, които лесно и бързо да получат продуктите синхронизирани и готови за електронна продажба. През 2013 започнахме да работим по проекта и първите резултати не закъсняха.


С групата Контракс работя от 2005 година а днес съм и на позиция: Бизнес развитие "Облачни и мобилни хостинг услуги" в Контракс АД и смятам, че съм съумял да помогна с каквото мога. Дейна личност съм и обичам да прокарвам ноу-хау и да подобрявам областта, в която работя и с която дейност се ангажирам. eHub е една такава идея, в която съзряхме потенциал за развитие и перспектива в бъдеще. За мен е ново предизвикателство и възможност да въведем иновация в търговските процеси актуални за деня.
По времето когато се зароди идеята (2012 година) все още момента за поява на eHub не беше настъпил. Пазара на онлайн продажбите се установяваше и се развиваше. През 2012-2013 година в България с появата на eMag.bg се утвърди и необходимостта от e-hub.eu. Първоначалната идея eHub да бъде гъвкава модулна система за управлението на електронен дистрибуционен канал се потвърди. Един инструмент, който налага правила в комуникацията между участниците на пазара на електронния пазар и прави участниците му по свободни да избират. Благодарение на eHub всички участници могат да спестят време и инвестиция за да се включат в онлайн пазара (ecommerce market) или да направят онлайн магазин. Днес голяма част от маркетплейс партньорите на emag.bg използват точно тези налични функции в eHub.


2. Какви са основните й функции и възможности за развитие на онлайн търговията?

Първите отзиви са изключително положителни и очакваме през следващите месеци интересът към платформата да нараства. Онлайн търговията не функционира самостоятелно. Тя е като всяко др. система - има компоненти и борави предимно с чувствителни данни, които трябва да са актуални във всеки един момент. Ако производителя има продукти в магазинната си мрежа, той трябва да отдели склад с наличности и за онлайн търговията.


Търговската платформа eHub представлява облачна BTB услуга за цялостно управление на търговските процеси между участниците на пазара на електронната търговия. И eHub се явява ядрото на един своеобразен общ онлайн пазар (marketplace), на който от една страна стоят фирми със своя продукция (продукти и услуги), а от другата страна са фирми, желаещи да разпространят или продават на крайния потребител. Платформата улеснява трансфера на информация (цени, снимки, информация за доставка, поръчки, промоции и т.н.) между участниците на пазарен принцип - доставчика одобрява магазина, с който желае да партнира и конкретните продукти, до които му предоставя достъп. Всеки участник създава своя ТП (търговска платформа) и една роля - Доставчик или Магазин. еhub е напълно отворена към всички участници и има публикувана документация (API), която може да се използва при създаването на връзките (конектори и разширения) към съществуващи ERP системи от една страна и от друга към известните платформи за електронна търговия (ел. и онлайн магазини) като: Prestashop, Magento, OScommerce, Opencart, българската платформа Summercart, ebay, amazom marketplace, emag marketplace (www.emag.bg), taobao и др. платформи за продажби на крайни клиенти (b2c) или маркетинг платформи - като pazaruvaj.com, с която се правят сравнения на цените или auxionize.com с които може да се участва в аукциони и т.н. Всяка операция в ТП може да бъде направена както през SSL web достъп и UI така и чрез интегриран конектор (приложение) написано с API-то на ТП.


3. Какви са конкретните ползи от включването в търговската платформа eHub? 

Важно предимство на платформата е, че тя предлага възможност за свободно разработване и програмиране на допълнителни приложения с API (Application Programming Interface), което може да се използва за нейното доразвитие, допълване или свързване с различни други системи - ERP или облачни платформи. Това позволява лесно да бъде интегрирана с ERP (Enterprise Resource Planning) решения на известни компании като: Microsoft Dynamics или Pantheon преглагана от Контракс АД и други типове системи за управление на бизнеса, различни бази данни счетоводни програми (примерно българска Microinvest, както и с някои от най-популярните безплатни платформи за електронна търговия като Prestashop, Magento, OScommerce, Opencart и Summercart или платени като: Shopify. Търговската платформа се интегрира лесно и с водещи световни платформи за онлайн продажби като Ebay и Amazom, китайската Taobao и др.


С помощта на ТП ehub може да се прехвърля, създава, редактира, съхранява база данни и да се извърши всяка търговска транзакция - поръчка, доставка, офериране и др. функции като маркетингови статистика и т.н. Осигурява се напълно автономна и автоматизирана връзка между порталите за електронна търговия и доставчиците. Tя oосигурява свързаност и единен интерфейс (чрез отворена API документация) за комуникация между търговците от една страна фирмите с електронни магазини и платформи за продажби на дребно и от друга доставчиците с различни продуктови листи, които трябва да достигнат до крайния потребител, използвайки базата данни в информационна си система (ERP) напълно автоматизирано. Разработчиците (софтуерните компании) от друга страна са напълно свободни да създават конектори и да допълват функционалността, и които да публикуват в eHub магазина и да отдават под наем на др. участници.


Търговската платформа поставя и налага стандарт за комуникацията между участниците в електронната търговия.
Един доставчик няма значение дали е ITC дистрибутор или производител на обувки с направена еднократна интеграция към платформата не е нужно да прави последващи интеграция за да публикува продуктите си към нов партньор. Производителя прави еднократна интеграция чрез вече създаден конектор в рамките на часове. В повечето случаи вече има готов "конектор" за връзка към неговата система, който може да се използва за да се осъществи интеграцията с eHub. По същия начин стои ситуацията с онлайн Магазините, които пък желаят да получат продуктова информация от възможно най-много доставчици. Вместо да правят безброй интеграции за всеки специфичен доставчик по отделно (за всяка различна система) достатъчно е присъединяването към eHub.


Сред предимствата на е-Hub са двупосочното предаване на информацията между участниците, високата степен на сигурност (използват се SSL заявки и сертификати, нейната независимост и необвързаност с конкретна фирма или платформа, което позволява да се обслужват фирми от всички сфери, браншове и области. Освен това е лесна за използване, изцяло отворена и в нея могат да се включат всички желаещи компании без ограничения.


Друго полза може да е улесняване миграцията от един към друг уеб магазин, чрез поддръжка на структура с неограничен брой магазини, доставчици, продукти и пазари. Ако бизнес клиент има онлайн магазин то лесно може да го прехвърли без усложнения към нов онлайн магазин.напълно
Разбира се има и ред други предимства, които не е възможно да опишем на кратко в това интервю. Ще дам един пример - всеки доставчик може да се възползва от направените връзки към вече съществуващи маркетингови платформи като pazaruvaj.com, с която се правят сравнения на цените или auxionize.com с които може да се участва в аукциони и т.н.


4. От досегашния ви опит може ли да обобщите кои сектори се възползват от услугите на платформата. Бихте ли споделили дали има и ако да, какви са спецификите за различните участници при включването в платформата? 

eHub може да се ползва като основа повишаването на ефективността на всяко ERP или всяка една счетоводна и складова система. Може да се използва и напълно самостоятелно т.н. дава възможност ръчно да въведете своите продукти. На практика няма пазарни ограничения. Не е направена за конкретен продукт или пазар. В момента платформата се използва от Доставчици от различни сектори - мода, ИТ, книжен пазар, спорт, и т.н.
В eHub всеки участник избира своята роля при включването в платформата като:


  • Доставчик (стоки и услуги). Доставчика е вносител, производител, чрез която ТП “Доставчик” се свързва с ТП тип “Магазин” с цел да предостави и обмени пазарна информация като: цени, поръчки, доставки, сервиз или др. маркетингова информация. Такива може да бъдат: вносители, дистрибутори, производители, или др. предлагащи всякакъв тип услуги като лизинг, и т.н.;

  • Магазин. ТП за онлайн продажба към крайни клиенти. ТП тип “Магазин”, разпространява продукти и услуги на ТП “Доставчик на крайния потребител;

  • Разработчик. Обикновено софтуерна компания която създава Конектори за съответните търговски платформи използвани от Доставчиците и Магазините. Разработчика може да създава и отдава под наем своите Конектори на други участници



Всеки един от посочените участници регистрира своята търговска платформа в зависимост от ролята си.


5. Какви са бъдещите ви планове за развитие на платформата и в какви посоки възнамерявате да развиете други облачни и хостинг услуги на „Контракс“?

eHub доказа необходимостта си минавайки теста за пазарно търсене и имплементиране. С една дума бебешка шарка я прескочихме. Сега ни предстои утвърждаване на пазара и последващо разработване, за което е и необходимо допълнително финасиране. Ето защо през 2016 ще участваме в голям Европроект в областта на иновациите в електронната търговия. Очакванията ни са да бъдем одобрени като иноватор да докажем още веднъж необходимостта от eHub на този етап от развитието на електронния пазар в Европа. Ако това се случи смятаме, че eHub може да стане сериозна ядрото като международна среда за електронна търговия (MarketPlace eHub).


Няма коментари:

Оригиналните домашни арменски сладки

На баба Такухи арменските рецепти

На баба арменските рецепти... ги правя общо достояние преди да съм ги затрил... случайно. Не би следвало моето семейство да съхранява това...