Пропускане към основното съдържание

Тайната рецепта на арменските лозови сарми с кайма.

Сигурен съм че няма да Ви изненадам с кой знае каква "тайна" при готвенето и рецептата но се предполга, че поне ще Ви подесетя да изненадате с утрешно сърмено меню половинката и/или децата.

Сърми с лозови листа и кайма- около 6 порции (40-50 сърмички стават)

Преди да запозна малко пред история... Нали гледам да пиша правилно в блога първо се зачудих кое е правилно: сЪрма или сАрма.

Оказва се че това са две различни думи! Препратка е тук.
Сигурен съм че няма да Ви изненадам с кой знае каква "тайна" но се предполга, че поне ще Ви подесетя да изненадате с утрешно сърмено меню половинката и/или децата. Затова реших да изпозлвам и двете думи за да е по- изгодно търсенето в google.

И така...
_________
Необходми продукти: 500 гр. кайма (аз слагам смес), 100гр-1/2 чаена чаша ориз, 3 глави лук, копър (може и замразен), магданоз и джоджън по 1 шепа, сол 1 чаена лъжица и черен пипер 1/2 ч.л.

Хайде стига статистика! Захващайте се за работа че има гладни! ;)

1. Ориза се накисва в студена вода около 30 минути и се оставя на страна;
2. Лукът се нарязва (може и с машинка) и се поръсва с 1/2 супена лъжица сол, залива се със студена вода и започва изтискване в шепите с леко мачкане (прецеждането му в др. съд го поставяте))се докъто стане прозрачен (може два пъти да направите тази процедура), залива се със студена вода и се прецежда.

3. Лукът (вече претакан 2 пъти), каймата, подправките и ориза се смесват добре (за мъжете това е лесна процедура с дясната ръка се прави!);
4. Листата- отрязват се дръжките (в основата) и се слагат в 2 литра вряла вода с малко лимонов сок за 2-3 минути (ако са млади-меки), ако не се варят много повече (ако са пресно откъснати / скоро). Майка ми ги замръзява и един ден само ги размръзява в микровълновата. В този случай процедурата е по-кратка. Ако сте ги купили в буркан (както аз от Гърция) направо почвате да ги увивате (пазаете си сокчето от тях останало в буркана за да го изсипете по късно в тенджерата);

5. Най дебелите листа се слагат на дъното на тенджерата.
6. И сега самото Навиване - върху плоска чиния се слага листо и около 1 супена лъжица от сместа и се завива като плик за писмо (първо от ляво и дясно, после от основата и звивате - вижте снимките!), подреждат се плътно едно до друго в тенжерата за да не се отпускат. Може между редовете да сложите резенчета лимон и масло а може да сложиш сока, заедно с водата или няколко джанки. Аз ги обичам по кисели. Последния път сложих всички сос от бурканчето им;

7. Притискат се сърмичките с чиния отгоре и се поливат с 750 мл. гореща вода (малко преди да се покрият), слагате зехтин 2 суп. лъжици (не олио!) в зависимост от къймата определяте суп. лъжици маслото, и зехтина ако не е мазна каймата може и повече. И така се варят НА СЛАБ огън, да къкри, около 40-50 минути. Внимавайте и поглеждайте съда ако се наложи да доливате с вода.


Приятен аппетит! И без преяждане (на мен ми е много трудно!)
Рецептата бе предоставена с любезното съдействие на мама (баба) Мани, която стриктното наблюдаваше първото й превъплащение в мои ръце :))))


________________________________________
Четете блога ми редовно за да видите и новата публикация за Арменските ПОСТНИ СЪМИ С ЛОЗОВИ ЛИСТА :))))

Коментари

Анонимен каза…
Здравей! Прочетох рецептата. Предполагам, че става вкусно (Звездев има подобна рецепта). Но лично мен ме смущават зелениите джоджен и копър за овкусяване на сармичките. Като зелении и двете ги обожавам, но не и при сармите с лозов лист. Мнението ми е, че силната миризма на на копъра и джоджана ще надделеят над вкуса на лозовия лист, а той толкова ми е любим. Когато правя тези сармички понякога слагам към пълнежа и настъргани моркови и задължително прясно изцеден лимонов сок (2-3 с.л.). Най-често ползвам кайма от мляно пред мен свинско месо (плешка или св.врат). Ориза изплаквам 3 води и запържвам след лука до "стъклен". После каймата, сол (Вегета)+ млян чер пипер. Правя по 90 бройки и варя в бързоварна тенджера. Тези дни ще правя, че имам 8-9 буркана с лозом лист. Блажодаря и за твоя вариант!:)
Анонимен каза…
Здравей! Прочетох рецептата. Предполагам, че става вкусно (Звездев има подобна рецепта). Но лично мен ме смущават зелениите джоджен и копър за овкусяване на сармичките. Като зелении и двете ги обожавам, но не и при сармите с лозов лист. Мнението ми е, че силната миризма на на копъра и джоджана ще надделеят над вкуса на лозовия лист, а той толкова ми е любим. Когато правя тези сармички понякога слагам към пълнежа и настъргани моркови и задължително прясно изцеден лимонов сок (2-3 с.л.). Най-често ползвам кайма от мляно пред мен свинско месо (плешка или св.врат). Ориза изплаквам 3 води и запържвам след лука до "стъклен". После каймата, сол (Вегета)+ млян чер пипер. Правя по 90 бройки и варя в бързоварна тенджера. Тези дни ще правя, че имам 8-9 буркана с лозом лист. Блажодаря и за твоя вариант!:)

Популярни публикации от този блог

Тайната рецепта на Белите Арменски Сладки от Антуан Ангелов

Бели сладки по рецепта на Баба Аннушка... Рецептата не е моя но тези сладки на снимката винаги ги правя с голяма любов а днес ги снимах...за спомен и за да ги споделя с Вас. Публикувам ги за да може да ги правите и Вие, читателю!  Така смятам, че мъртвите винаги оживяват и ще са  с нас... Причини да направите сладките може да бъдат много... Кръщене, Коледа, Нова Година, Сватба...  На моята втора сватба вече ги можех и почерпих с тях всички гости с гордост. За съжаление когато бях малък те винаги са свързани повече с лоши поводи, като традиция за "Бог да прости" при арменците. Стандарт са си и това е! :))) Повярвайте ми, преяждал съм с бели сладки и основно като малък за това си ходех на погребения с възрастните. :))) Смешно... Сега не ми е толкоз смешно...  НО А стига с обясненията ...и да преминем към самата рецепта: _______________________ Продукти 250гр. краве масло (немско!) 2 чаени чаши пудра захар 1 и 1/2 чаена чаша бяло брашно (аз купувам скъпо

Какво общо има между Изкуствения Интелект и Образованието в моето второ интервю по Дарик Радио...

След последното ми посещение в Дарик не успях да срещна Ники Кънчев из коридорите за да споделя снимки...  😁 Но пък можете да прослушате второто ми участие в ефира на Дарик излъчено на 4.10.2018 г. на тема: "Предизвикателства, които стоят пред образованието с навлизане на новите технологии в Изкуствения интелект." Да се похваля. Този път далеч по добра дикция и представяне. Или както казваха учителите едно време в СМА Киров - "Количествените натрупвания пораждат качествени промени!" Цялото интервю и статията ни по темата можете да намерите на този адрес: kontrax.bg . Същата статия бе публикувана и в Капитал , dir.bg и др. медии. Та, медийна звезда съм си вече и това е! Сега чакам само Антон Хекимян да ме покани в сутрешния блок на bTV за да му разкажа що е изкуствен интелект и има ли почва у нас.😂😂😂